Gotlands Lokalfinansiering

Vad vi gjort:
Visuell identitet
Grafisk formgivning
UI/UX Design

Kund:
Gotlands Lokalfinansiering

När vi gjorde det:
XXX

Pandemi-sommaren 2020 var en period präglad av stor osäkerhet. På Gotland var bofasta rädda för att turister skulle sprida smitta, samtidigt som Gotland blev ett än mer attraktivt besöksmål då stora delar av omvärlden var nedstängd. Region Gotland tillsammans med Wisby Centrum och Gotlands förenade besöksnäring ville därför fortsatt välkomna turister, men samtidigt uppmärksamma om Folkhälsomyndighetens rekommendationer.

Vi tog kontakt med de ädla riddarna på Tournamentum som cehval @torneamentum som chevalereskt erbjöd sin hjälp. Vi tillverkade några flaggor åt dem för att påminna människor om de viktigaste uppförandekoderna. Kombinationen hstar, riddare och banér fick ett starkt genomslag, både på plats, men skapade också rubriker runt om i världen.

Föregående
Föregående

Bergmanveckan 2024 - Stiftelsen Bergmancenter

Nästa
Nästa

Lorem ipsum - LÉON