Re:making Bergman

Vad vi gjort:
Idé
Art direction
Copywriting
Illustration
3D
Digital formgivning

Kund:
Stiftelsen Bergmancenter

När vi gjorde det:
Februari-april 2021

Bergmanveckan 2021 hade temat Re:making Bergman för att uppmärksamma nytolkningar av Bergmans filmer, som t.ex. då aktuella “Scenes from a marriage” av Hagai Levi.
Då pandemi rådde med osäkra restriktioner gällde det att hålla intresset vid liv från att festivalen påannonserades i slutet av januari tills premiären i juni.

Den idé vi tog fram byggde på att omtolka kända Bergman-filmer som produkter och att släppa dessa i form av “teasers” på Bermancenters sociala medier, för att engagera målgruppen att gissa filmen och dela i sina nätverk.
Kampanjen pågick under nio veckor.
Bergmanveckan blev av, med stor publik och hö

Föregående
Föregående

En ridderlig uppmaning - Wisby Centrum

Nästa
Nästa

Suröl - Hop Shed Brewery