En konstform

Vad vi gjort:
Strategi
Art direction
Grafisk formgivning
Original

Kund:
Gotlands konstmuseum

När vi gjorde det:
2022 mars

Gotlands Konstmuseum öppnades 1988. Museet ingår i Gotlands museum och den egna konstsamling består huvudsakligen av måleri och konsthantverk med anknytning till Gotland från tidigt 1800-tal till nutid.

Våren 2022 vände man sig till KNAK för att se över det egna varumärket, då man såg sig behöva en tydligare identitet för sin kommunikation.

Behovet var en distinkt och kreativ identitet, med en logotyp som utstrålar konstnärlighet, samtidigt som den ska kunna ta ett steg tillbaka och inte konkurrera med den konst och de utställningar man kommunicerar. Lösningen är en textbaserad logotyp som kan komponeras på olika sätt, tillsammans med en svart/vit palett som inte krockar med utställningarnas uttryck.

Föregående
Föregående

Högt flygande planer - Air Gotland

Nästa
Nästa

Strulometern - Nic Of Time