Hur doftar en filmklassiker?

Vad vi gjort:
Idé/strategi
Art direction
Copywriting
Formgivning
Original
PR

Kund:
Stiftelsen Bergmancenter
på Fårö

När vi gjorde det:
2021 mars - maj

Inför Bergmanveckan 2021 stod Bergmancenter inför två utmaningar: skulle restriktioner pga pandemin påverka antalet besökare, och hur skulle man nå uppmärksamhet hos en yngre målgrupp för festivalen?

Då Bergmanveckans tema var ”Re:making Bergman” så gjorde vi olika bildmässiga tolkningar av Ingmar Bergmans filmer som produkter. Parfymen Persona lyckades vi dessutom producera på riktigt tillsammans med en Holländsk parfymör. En doft baserad på växter från Fårö.

Parfymen användes i PR-syfte för att få mer skriverier om Bergmanveckan i nya sammanhang och medier, vilket lyckades över förväntan.

Föregående
Föregående

Ja, vi gillar rapporter

Nästa
Nästa

Coop Records - Coop Gotland