Äventyret väntar

Vad vi gjort:
Varumärkesstrategi
Art direction
Formgivning
Copywriting
UX- och UI-design
Original

Kund:
Best Western
Solhem Hotel

När vi gjorde det:
2022 mars-juni och 2023 april-augusti

Vintern 2022 beslöt sig Solhem hotel för att ömsa skinn. Med en ny profil och genomgripande uppdatering av interiören vill man byta tidigare bussgrupper till att bli en ”base camp” för aktiva utforskare; Naturälskare, kulturjägare, sportutövare och äventyrare. En social oas att ladda upp på och återvända till efter de dagliga utflykterna.

KNAK tog fram en varumärkeshandbok med mission, vision, kärnvärden och en helt ny grafisk identitet från logotyp till inredning.

Inför sommaren 2023 producerades en ny hemsida och under hösten 2023 påbörjades annonsering i den nya kostymen.

Föregående
Föregående

Det vi aldrig hört på 100 år - HSB Stockholm

Nästa
Nästa

Isle of Lime - Gotland Whisky