Alltid ung i sinnet

Kund:
Region Gotland

När vi gjorde det:
2022 april - maj

Vad vi gjort:
Idé/strategi
Art direction
Copywriting
Formgivning
Original

Region Gotland samlade all information om tjänster som man erbjuder personer över 65 år på en webbsida, kallad seniorsidan (gotland.se/senior).
 Informationen, med tanke på den breda målgruppen, spänner över flera olika områden, från tips på föreningsliv, bibliotek och om motion/välmående, till stöd i vardagen, boenden och information till anhöriga.

KNAK fick uppdraget att ta fram en idé för hur den nya sidan skulle kommuniceras. Idén bygger på insikten att oavsett åldrande så är man alltid ung i sinnet. Den inre bilden av det egna jaget är i princip densamma från 25 år och framåt. Därför valdes ett tilltal som vände sig till 50-, 60- och 70-talets 25-åringar med erbjudande om ett bra liv och åldrande på egna villkor.

Kampanjen som gick som utomhusannonsering, print, digitala medier och som fysisk direktreklam belönades med silver i Publishingprisets kategori annonser med samhällsinformation.

Föregående
Föregående

Allvarligt talat - HSB Stockholm

Nästa
Nästa

Gotlands landskapsmåltid - Länsstyrelsen Gotlands Län